Sunday, November 12, 2006

Hvor langt er det til et menneske




















Her hvor hjertene nagler oss forlatt til verden
Hvem er vi bak de upresise berøringene
Som aldri klarer et helt menneske
Og bak de tilsnørte blikkene
Hvor vi søker hverandres skapelsesbilder
Mens vi råtner ut av våre liv
I tause håpløse avstander
Hvem er vi i dette ukjente rykket
Som river oss gjennom umenneskelige lengsler
Og hvor tydelig har vi fremkalt vårt øyeblikk
Når døden har mørknet seg ferdig
Og gir oss vår siste ensomhet
Levde vi muligheten som gav oss jorden og hverandre
Svevde vi noengang
I rytmen og utsikten fra to hjerter
I full skapelse


Fra Arne R. Pettersen: "Kjøttøyeblikket"

4 comments:

t.t. said...

Først vil jeg si at dette bildet er så fint!
For meg er dette bildet virkelig et dikt.

Og så får jeg veldig lyst til å lese mer av
Arne R. Pettersen, for dette likte jeg kjempegodt.

Hvor langt er det til et menneske…..
Hvem er vi bak de upresise berøringene....

Tusen takk for at du deler slikt.

Ha ei riktig god helg, irene !

mvh Torunn

Irene Larsen said...

Så fint å høre at du finner poesi i bildet!

Jeg tror jeg var tatt av en stemning da jeg kom ut til bilen etter møtet med et annet menneske.
I alle fall var visst blikket skjerpet.

( Og Arne R. Pettersen har skrevet en nydelig bok.)


Irene

Irene Larsen said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Cosima Pettersen said...

Arne R. Pettersen er kommet med ny bok. "Verdens ender" om å sykle fra Patagonia og til Nordkapp. En eksistensiell reise. God lesing!