Sunday, August 02, 2009

Neigudbedre meg for et vær!


Jeg tror værgudene må ha snudd kartet opp ned, for vi går inn i tredje uka med temperaturer over tjue grader i denne landsdelen.
-----
Jeg ser bare ungene når de innimellom stikker hodene over vannskorpa. Lungene er byttet ut med gjeller, og de har fått finner, skjellhud, svømmehud og etter ca. ti timers opphold i Nordishavet; gåsehud.
----
Til middag spiser vi baguetter med sand på, og
snart kan vi begynne å bygge sandslott innendørs også, for ingen orker å vaske golv når sola har gått ned om kvelden.
-----
Tenkte jeg skulle blogge litt om noen gode diktsamlinger jeg har lest i sommer, men neimen om jeg orker ennå. Men fra og med onsdag ser det ut til å bli kaldere ( rundt 19 grader), så da kan det hende jeg samler meg for å skrive om noen bøker/ forfattere som har gjort sterkt inntrykk.
I mellomtida: God sommer videre!

6 comments:

Anonymous said...

Det e bare helt fantastisk, det været. Får nesten ikkje lest, så varmt e det. Og kem som orke å skrive i sånne temperatura?


Har tatt noen bilda hist og her, det e alt. Måtte det vare og vare og vare!

Hilsen tåvekokvarmpåve

ps. hils badenymfen!

Irene Larsen said...

Skal hilse dem.

De er blitt lovet at når det blir regnvær, skal vi dra på kino å se på Harry Potter, så nå begynner de å bli passe ergelig for hver morgen de står opp og det fortsatt er sol :))

t.t. said...

Det høres fantastisk ut ja, og det er dere vel unt : ).

Her hadde vi vår dose tidlig på sommeren. Etter det har det vel egentlig vært kinovær, i alle fall har det vært vært mye lesevær og strikkevær og kryssordvær og sodukovær(sudoku?)og ørlittegrann skrivevær :)

Fortsatt fin ferie til dere!

Hilsen Torunn

Anonymous said...

Førr et hærlig blågginnlægg og god seinsommar tel dæg og dine også!

Anita

Lille søster said...

Å, dere er heldige! Her er det regn (men litt sol innimellom i går). Men vi unner dere finværet.

Irene Larsen said...

Torunn: Aldri så galt osv. Fint å høre at du får skrevet. Og hyggelig at du er i dørgløtten igjen :)

Anita: Takk for det! 25,5 grader i ettermiddag. Pust, pes.

Lille søster: Velkommen til bloggen! Og nå unner jeg dere virkelig godvær sørpå også etter ukene med gråvær.