Wednesday, February 06, 2008

Og så litt erotikk-takk

To dikt fra " Hundre heite" ( Tiden Norsk Forlag 2007)
***************************************
FOTOSYNTESE

Den vakre viken
mellom beina dine
har sorte luftrøtter
De tilhører det hule
innovertreet

jeg har bygd et utsiktspunkt i det
med rester fra barndommen
Mammas kjøkkenvindu
med pappas grønne swix
og min første varme
pilkeabbor
i karmen

Når jeg klatrer i treet
med blodsprengt hode
skjelver alt, som osp
Det er huden din
som snur lyset

Torgeir Rebolledo Pedersen



















En hare gjemmer seg mellom lårene mine. Et hårete
hjerte. En puls. Og du er reven. Og du er ulven.
Fanger du meg, sperrer du meg inne mellom sofaen
og to stoler. Med ryggen mot teppet er jeg et
hjelpeløst landskap. I det svake lyset erobrer du meg
nasjon for nasjon, kontinent for kontinent. Helt til de
magnetiske polene.

Gro Dahle

1 comment:

Anonymous said...

møtet
kropp inni kropp
hugsviv si menneskeånd
først då vert det meir enn mest det
beste

*lovogtakkprisningstapas*