Tuesday, July 12, 2005

Bok-meme på oppfordring

God ide, dette, frøken Hansson!
Her kommer mitt bidrag:


Hvor mange bøker eier du?

Ukjent antall. Er av typen som ikke kvitter meg med noe som helst
fordi det en dag KAN komme til nytte. Er nå begynt å rydde vekk
pedagogisk faglitteratur som begynner å bli temmelig utdatert.


Sist fem kjøpte bøker:

Lars A. Waage: Rubato
Anne B. Ragde: Berlinerpoplene
Tore Hoel: Fra Harold Bloom til tusenårsriket
( Artikler om litteratur)
Espen Stueland: Stemmens pantomime
Heidi Bonde: Øvelse i det soleklare


Den siste boka jeg leste:

Eli Høydalsnes: Kåre Kivijärvi: Fotografier



Fem bøker som har betydd mye:

Ingar Sletten Kolloen: Berre kjærleik og død ( En biografi om Tor Jonsson)
Finn Alnæs: Koloss
Elisabeth Wurtzel: Prozac nation
Oriana Fallaci: En mann
Knut Hamsun: Markens Grøde



Oppfordre fem til å lage bok-meme:

Tror det holder med en.
Jeg oppfordrer Torunn ( totoh) til å lage blogg
og bok-meme! ( Når hun er hjemme fra ferie)


Bokanbefaling:

Lars Amund Waage: Rubato

4 comments:

Frk. Hansson said...

Som sagt på andre blogger: synes det er litt morsomt å lese hva andre leser.

Anbefaling mottatt, og jeg støtter oppfordringen din!

toto said...

Hei!

Jeg takker for oppfordringa og tar den!
Må nok skaffe meg en blogg jeg også ja :-) etter hvert, og komme med en bokmeme. Så langt i ferien (og ennå er vi vel bare halvveis irene :-) ?) har det blitt en del farting fram og tilbake, og inn og ut av nettfrie soner. Men når sjansen byr seg titter jeg innom disse fine romma dere har laga. Artig å lese hva andre leser. Den boka jeg nettopp pakka ut av fjellsekken var Hanne Ørstaviks Presten. Nå ligger Brit Bildøen klar. Ellers har jeg ei ”hyttebok” som jeg tar fram hver gang jeg kommer dit, nemlig ei stor samling av norsk lyrikk gjennom ”alle” år. Praktisk å ha så mye innafor to permer….

Som sagt, fint å titte innom bloggen og følge litt med.
Fine bilder du har lagt ut også, irene, riktig spennende!
Det er inspirerende å besøke verandaen din!

Torunn :-)

marte said...

Alltid fint å lese hva andre leser!

Og nå fikk jeg et tips om ny bok til kvelden : Har Rubato stående i bokhylla mi, en gave fra Oddmund, men har enda ikke fått lest den, men nå starter jeg i kveld. Takk Irene.

Mvh Marte

irelars said...

Fint at denne lista kunne inneholde noen tips, og bra at jeg klarte å verve Torunn!

Ferierer i Nord Troms med kjernefamilie og slekt for tida
( det går ennå bra, etter ei hel uke..-:)) og er bare innom på lånt PC innimellom.

Fortsatt god ferie, for de som ennå har det!

Irene