Wednesday, August 24, 2005

En skrivehule midt i byen

Her er den! Aunegården. En gammel slakterforretning
i Sjøgata, nedlagt i 1996. Da skulle bygningen først
rives, men ble fredet etter en lang og heftig debatt.
Nå er den blitt et spisested med masse sjel og god skriveatmosfære.
Hit drar jeg en ettermiddag i uka









og setter meg gjerne ved dette bordet,
bestiller kaffe og et stykke ostekake med lime, pyntet med bjørnebær, sjokolade og jordbær











og titter på langunderbukser og BH-er som
henger til tørk i bakgården.
Da dukker ofte en ide eller to opp..

5 comments:

Nabodama said...

Strukturerte du! Jeg misunner deg de timene der, for Aunegården er inspirerende. Og underbuksene fra taket, ja, de henger i et dikt jeg har et sted:)

HeNo said...

Jasså, du er en kikker!
Ja, ja, det gir jo resultater da!
:-)
h

Irene Larsen said...

Ja, det er gode timer, Tove. Det hjelper å forflytte seg et annet sted for å finne skriveroen. Om ikke annet for å få samlet tankene.

Også er det et sted for gode samtaler.


irene

Nabodama said...

ps: endå ein morgon, lyder det kjent?

Irene Larsen said...

Tove: Nei, det hørtes ikke helt kjent ut. Det var nok ikke meg på dk denne gangen :) ( Men tema og hangen til faguttrykk, kunne tilsi det..)

Toto: Å høre at en blogg inspirerer, gjør meg glad! Takk for det!


Irene